Start nu
NL | EN
v3.3.0(1)

Terug naar Explainers

Nieuw seizoen starten

Hetzelfde team of een nieuw team?

Wanneer je een nieuw seizoen wilt starten is de eerste vraag: start je met een nieuw team (bijvoorbeeld JO11 in plaats van JO9) of ga je met hetzelfde team een nieuw seizoen beginnen?

Wanneer je met een nieuw team start maak je simpelweg een nieuw team aan en ga je daarmee verder. En wanneer je met hetzelfde team aan de slag blijft maak je simpelweg een nieuwe periode aan. We lichten beide routes hieronder nader toe.

Nieuw seizoen: nieuw team

Stap 1

Maak een nieuw team aan

Ga naar ‘team’ en kies vervolgens ‘Overige teams’. Druk vervolgens op de rode plus rechts onderin het scherm. 

Maximaal 3 teams
Wanneer in jouw account geen Premium team aanwezig is kun je maximaal 3 teams aanmaken. Wanneer je wel een Premium team in jouw account hebt kun je maximaal 6 teams aanmaken. Stuur een e-mail aan support wanneer dit bij jou speelt.

Tik nu de clubnaam in en kies eventueel uit het aanbod clubs welke de app je zal aanbieden. Stel het teamnummer in en eventueel de overige gegevens. Druk op het groene vinkje om het team te bewaren.

Wanneer je op je mobiel werkt: activeer nu dit team. In de desktop-app zal het team gelijk geactiveerd worden.

Stap 2

Spelers

Kies ‘spelers’. Je zult zien dat er nog geen spelers aan de selectie van dit team zijn toegevoegd. Je kunt nu spelers aanmaken en ze toevoegen aan de selectie door op het shirtje te drukken. Uiteraard kun je ook gebruik maken van alle spelers die zich in jouw account bevinden. Voeg ze toe door op het shirtje achter hun naam te drukken.

Let op dat je bovenin het scherm de linker selectie aan hebt staan (spelers). Lees hier meer over spelers en je teamselectie. 

Stap 3

Wedstrijden

Kalenderlink
Kopieer en plak de kalenderlink bij ‘team’ en vervolgens ‘kalenderlink’ (rechtsboven het scherm kun je door op het potloodje te drukken de link gaan plakken). Controleer of de juiste periode geselecteerd staat. Kies synchroniseren.

Zelf opzetten
Maar je kunt ook gewoon handmatig nieuwe wedstrijden opzetten. Hier lees je hoe je dat doet.

Transfer Premium abonnement

Het kan zijn dat je Premium hebt aangeschaft op het team dat je voorgaand seizoen hebt gecoacht. Premium kun je eens per maand switchen naar een ander team in jouw account. Hiertoe zal binnenkort een ‘doe-het-zelf-switch’ worden geplaatst in de app. Maar voor nu stuur je simpelweg een e-mailtje naar support. Geef duidelijk aan op welk team Premium verwijderd wordt en op welk team je het vervolgens geplaatst wilt hebben. 

Even checken Coach!

Wanneer je op device 1 een nieuwe periode hebt aangemaakt en geactiveerd betekent dit niet dat dit automatisch ook geactiveerd staat op device 2. Let er dus op dat je deze nieuwe periode op het andere apparaat ook activeert. Dan gaat ie helemaal goed. 

Dit geldt natuurlijk ook bij degenen met wie het team eventueel hebt gedeeld (Premium? Lees hier meer over delen van je team).