Start nu
NL | EN
v3.3.0(1)

Terug naar Explainers

Nieuw seizoen starten

Hetzelfde team of een nieuw team?

Wanneer je een nieuw seizoen wilt starten is de eerste vraag: start je met een nieuw team (bijvoorbeeld JO11 in plaats van JO9) of ga je met hetzelfde team een nieuw seizoen beginnen?

Wanneer je met een nieuw team start maak je simpelweg een nieuw team aan en ga je daarmee verder. En wanneer je met hetzelfde team aan de slag blijft maak je simpelweg een nieuwe periode aan. We lichten beide routes hieronder nader toe.

Nieuw seizoen: zelfde team

Stap 1

Maak een nieuwe periode aan

In de mobiele app ga je naar wedstrijden en tik je rechts bovenin het scherm op ‘Perioden’. Vervolgens op het instellingen icoon rechts onderin het scherm (desktop: op het potloodje drukken). 

Nu kun je op de rode plus drukken rechts onderin. Een nieuwe periode wordt aangemaakt.

Vervolgens geef je een passende naam op voor deze nieuwe periode. Druk op het groene vinkje om de periode te bewaren.

Sluit dit perioden-overzicht door op het kruisje te drukken (Mobiel: links onderin – Desktop: links bovenin) en ga vervolgens weer naar wedstrijden.

Wanneer je nu hier weer op de ‘perioden’ button drukt zul je zien dat je de nieuwe periode kunt activeren.

Stap 2

Spelers

Kies ‘spelers’. De teamselectie is nog hetzelfde uiteraard. Maar wellicht komt er een speler bij in het nieuwe seizoen of valt er eentje af. Je kunt dit hier goed instellen door spelers aan te maken, ze toe te voegen aan  de selectie door op het shirtje te drukken of ze juist te verwijderen uit de selectie.

Let op dat je bovenin het scherm de linker selectie aan hebt staan (spelers). Lees hier meer over spelers en je teamselectie. 

Stap 3

Wedstrijden

Kalenderlink
Kopieer en plak de kalenderlink bij ‘team’ en vervolgens ‘kalenderlink’ (rechtsboven het scherm kun je door op het potloodje te drukken de link gaan plakken). Controleer of de juiste periode geselecteerd staat. Kies synchroniseren.

Zelf opzetten
Maar je kunt ook gewoon handmatig nieuwe wedstrijden opzetten. Hier lees je hoe je dat doet.

Even checken Coach!

Wanneer je op device 1 een nieuwe periode hebt aangemaakt en geactiveerd betekent dit niet dat dit automatisch ook geactiveerd staat op device 2. Let er dus op dat je deze nieuwe periode op het andere apparaat ook activeert. Dan gaat ie helemaal goed. 

Dit geldt natuurlijk ook bij degenen met wie het team eventueel hebt gedeeld (Premium? Lees hier meer over delen van je team).